9 porad, w jaki sposób szybko zregenerować siły po sesji treningowej


Krem jest najlepszym środkiem do pielęgnacji skóry

Odpoczynek po wysiłku fizycznym pomaga w budowaniu siły i regeneracji tkanki mięśniowej. Zwykle mięśnie potrzebują od 24 do 48 godzin do pełnej regeneracji. Zbyt intensywne ćwiczenia prowadzone bez przerw prowadzą do kontuzji – zerwania bądź naciągnięcia określonego mięśnia. Ma to znaczenie zwłaszcza przy treningu siłowym. Znana jest ciężarowcom zasada, że nigdy nie należy obciążać tych samych mięśni przez dłużej niż 2 dni pod rząd.

  1. Ochłoń!

    Przez „ochłonięcie” mam na myśli aktywną formę odpoczynku. Około 5-minutowy spacer po intensywnym biegu lub ćwiczenia rozciągające po podnoszeniu ciężarów pomogą mięśniom „złapać oddech”.

  2. Dbaj o uzupełnianie płynów

    Podczas ćwiczeń sportowcy tracą bardzo dużą ilość płynów. Ich uzupełnianie jest jednym z istotniejszych czynników pomających utrzymać swój organizm w formie. Jego nawodnienie wspomaga funkcje metaboliczne organizmu i umożliwia dostarczenie związków organicznych do każdego zakątku ciała.

  3. Dbaj o swoją dietę

    Intensywny wysiłek fizyczny zużywa środki odżywcze, którymi dysponuje organizm. Ich uzupełnienie (najlepiej poprzez spożywanie wysokiej jakości białek) pomaga zregenerować tkankę mięśniową. Najlepszym rozwiązaniem jest spożycie posiłku w przeciągu 60 minut, zaraz po intensywnym wysiłku fizycznym.

  4. Rozciągaj się

    Po intensywnych ćwiczeniach fizycznych pomyśl o ćwiczeniach rozciągających. To szybki i prosty sposób umożliwiający wypoczynek twoim mięśniom.

  5. Daj sobie trochę czasu na odpoczynek

    Pamiętaj o tym, że to czas jest najlepszym lekarzem. Ciało człowieka ma niewiarygodne możliwości regeneracyjne. I nie chodzi tylko o krótki czas powrotu do zdrowia po ciężkim wysiłku, ale także o regenerację mięśni.

  6. Masuj obolałe mięśnie

    Delikatne masowanie powierzchni skóry poprawia cyrkulację krwi i pomaga rozprowadzić środki odżywcze po całym organizmie człowieka. Poza tym pomaga zrelaksować się po całym dniu ciężkiej pracy na siłowni. Stąd większość klubów i związków sportowych zatrudnia masażystów mających za zadanie doprowadzić zawodników do stanu używalności.

  7. Zimna kąpiel

    Istnieją dane wskazujące na to, że zimna kąpiel pomaga w szybszej regeneracji sił, zapobiega kontuzjom i redukuje bolesność mięśni. Teoria mówi o tym, że ciągłe kurczenie i rozkurczanie komórek pomaga usunąć zużyte produkty przemiany materii z organizmu.

  8. Wysypiaj się odpowiednio

    Sen to jeden z elementów często pomijanych przy ćwiczeniach. Tymczasem to właśnie w czasie snu organizm produkuje somatotropinę w dużej mierze odpowiedzialną za wzrost i regenerację komórek.

  9. Unikaj prztrenowania

    Jedną z najprostszych metod pomagających uniknąć przetrenowania jest ułożenie planu ćwiczeń. Brak dni przeznaczonych na wypoczynek ograniczy szybkość wzrostu tkanki mięśniowej i zwiększy ryzyko kontuzji.

Brak komentarzy.

Zostaw komentarz

You must be logged in to post a comment.