Błędy najczęściej popełniane podczas ćwiczeń


Badania wskazują, że przeciętny użytkownik siłowni zwykle rozstaje się klubem po 6 miesiącach tłumacząc się brakiem czasu lub kiepskimi rezultatami. Niestety, większość ludzi rezygnuje z ćwiczeń przed wykształceniem pozytywnych rezultatów.






Dlaczego twój trening nie działa tak, jak powinien?

  • Jakość, nie ilość – to nie ilość, czy czas ćwiczeń decydują o tym, jak szybko pojawią się rezultaty, ale ich jakość. Bardzo dobrze widać to na przykładzie siłowni. Nigdy nie dziwiło ciebie jak wiele osób bez celu kręci się po klubie lub jeździ na rowerku przez 40 minut czytając równocześnie książkę? Niestety – cierpi na tym jakość prowadzonych ćwiczeń (nie mówiąc już o czytaniu). Jeżeli oczekujesz konkretnych rezultatów musisz zdecydować się na konkretny program ćwiczeń.

  • Przeceniasz wartość ćwiczeń – regularne ćwiczenia pozwalają szybciej zrzucić wagę i sprzyjają rozwojowi zdrowego organizmu. Jednak wiele osób twierdzi, że 30-minutowy wysiłek fizyczny pozwala spalić wiele kalorii, co niekoniecznie jest prawdą. Faktem jest, że bardzo trudno zrzucić zbędne kalorie bez zmiany diety i przyzwyczajeń żywieniowych.

  • Nie doceniasz wartości tego, co jesz – to odwrotność twierdzenia zamieszczonego powyżej. Są osoby, które uważają, że codzienne półgodzinne sesje wystarczą, by zrzucić zbęne kilogramy. Tymczasem bardzo ważne jest kontrolowanie nie tylko ilości spożywanego jedzenia, ale także jego jakości. Tłuszcze nasycone i cukry raczej nie zrobią z ciebie prawdziwego sportowca.

  • Zły program ćwiczeń – gdzie nauczyłeś się, w jaki sposób ćwiczyć? Oglądając inne osoby w sali gimnastycznej? Od twoich kolegów, współpracowników, z mediów, z badań naukowych, czy raczej od twojego nauczyciela WF-u ze szkoły podstawowej (bez obrazy, niektórzy z nich to prawdziwi fachowcy)? Pamiętaj – przypadkowe ćwiczenia niosą za sobą przypadkowe rezultaty.

  • Nigdy nie zmieniasz sposobu, w jaki ćwiczysz – wykonując te same ćwiczenia dzień za dniem niewątpliwie nabywasz tężyzny fizycznej i stajesz się coraz lepszy. Ćwicząc w podobny sposób przez określony czas prędzej czy później osiągniesz punkt, w którym dalszy wysiłek będzie pozbawiony sensu. Stąd zmiana może przynieść twojemu organizmowi sporo dobrego.

  • Dążysz do nierealistycznych celów – jeżeli ćwicząc 30 minut dziennie twoim celem jest zostanie Justyną Kowalczyk lub Robertem Lewandowskim, możesz niezwykle łatwo się zniechęcić. Zgubienie 10 kilogramów w ciągu miesiąca także nie jest możliwe (lub może poważnie tobie zaszkodzić). Cele, których nie da się zrealizować nie wpływają dobrze na motywację.

  • Nie potrafisz odpowiednio oceniać efektów – większość ludzi nie potrafi ocenić efektów swoich wysiłków ze względu na brak właściwej skali lub urządzeń. Przeglądanie się w lustrze i waga (zwłaszcza jeżeli twoim celem nie jest zrzucenie kilogramów) nie wystarczą, by zauważyć efektywność prowadzonych przez nas działań. Inne sposoby służące ocenie ćwiczeń to m.in.: mierzenie częstotliwości uderzeń serca, śledzenie ilości podnoszonych kilogramów, czy codzienne opisywanie swojego samopoczucia.

Brak komentarzy.

Zostaw komentarz

You must be logged in to post a comment.