Pobij nudę! Skończ z rutyną podczas ćwiczeń!


Ćwiczenia fizyczne mogą sprawiać prawdziwą przyjemność jeżeli tylko jesteś przekonany, co do tego, czym się zajmujesz. Zwykle łatwo przyzwyczajamy się do jednego programu ćwiczeń. Ciągłe powtórzenia mogą nas z czasem nudzić. Czasami jednak obawiamy się, że nowy zestaw treningowy nie pozwoli nam spalić wystarczającej liczby kalorii. Wprost przeciwnie! Wysiłek fizyczny innych partii ciała może sprawić, że wyniki naszych sesji poprawią się (pomagając przy tym pokonać nudę).


By skoczyć z nudnymi i rutynowymi ćwiczeniami prowadzonymi każdego dnia spróbuj zastosować podane niżej metody:

  • spróbuj czegoś nowego – czasami mała innowacja (np. zastosowanie programów służących do pomiaru tętna) wystarczy, by ćwiczenia fizyczne sprawiały więcej przyjemności

  • baw się! – spróbuj ćwiczenia na innych urzędzeniach niż zwykle. Dzisiejsze bieżnie, czy rowery mają tyle opcji i trybów, że sam możesz zostać zaskoczony ich możliwościami.

  • ćwicz z większą intensywnością – trening interwałowy wzmacniając kondycję, może także dodać element rywalizacji do prowadzonych przez ciebie ćwiczeń.

  • wypróbuj nagrania wideo – w sieci można znaleźć bogatą ofertę stron poświęconych ćwiczeniom fizycznym (anglo- i polskojęzycznych). Prowadzone przez dobrze przygotowanych instruktorów programy pomagają w opracowaniu własnego rozkładu ćwiczeń.

  • sprawdź swoją wytrzymałość/kondycję – dzięki testowaniu wytrzymałości twoje ćwiczenia zyskują nowy sprawdzalny cel. Stąd warto prowadzić pomiary (wagi, spalanych kalorii, czasu biegu, ilości podnoszonych kilogramów etc.), by przekonać się jaki wpływ na nasze organizmy mają określone programy ćwiczeń.

  • wynajmij osobistego trenera – jeżeli wpadłeś w rutynę trener da tobie motywację do dalszego wysiłku i pomoże ułożyć efektywny plan ćwiczeń.

  • zmień trasę – jeżeli biegasz bardzo łatwo przyzwyczaić się do określonej trasy. Nowa sceneria może zmienić twoje przyzwyczajenia i rozwiąc nudę.

  • ćwiczcie razem – jeżeli zawsze ćwiczysz sam, spróbuj potrenować z innymi osobami. To nie tylko motywuje do dalszego wysiłku, ale także pomoże tobie zawiązać relacje z bliskimi.

  • zachęć do pracy inną osobę – wsparcie innych osób w treningu pomaga osiągnąć odpowiednią motywację do pracy.

  • pozwól sobie na odpoczynek – krótka przerwa w pracy z pewnością tobie nie zaszkodzi i pozwoli nabrać sił. Jeżeli cierpisz na przetrenowanie tydzień wypoczynku w domu może być właśnie tym, czego potrzebujesz.

 

Brak komentarzy.

Zostaw komentarz

You must be logged in to post a comment.