W jaki sposób należy się rozciągać?


Ćwiczenia rozciągające to znakomity sposób na poprawienie gibkości i ogólnego stanu zdrowia. Seria ćwiczeń rozciągających zabiera około 10 minut. Najlepiej rozciągać się po przeprowadzeniu krótkiej rozgrzewki. Ważne, by rozgrzewać mięśnie, których będziemy używać w czasie uprawiania konkretnego sportu (np. mięśnie ud w piłce nożne).



Ćwiczenia rozciągające sprawią, że:

  • poprawisz krążenie krwi
  • zwiększysz zasięg wykonywanych ruchów
  • poprawisz swoją postawę
  • zmniejszysz sztywność stawów
  • zmniejszysz napięcie mięśniowe
  • zyskasz dobrą okazję do zrelaksowania się przed występem
  • w czasie, gdy się rozciągasz możesz także przeprowadzać inne rodzaje treningu (np. wizualizację)

Jak należy się rozciągać:

Warto rozciągać warstwy mięśni znajdujące się po obu stronach części ciała

  • Powinieneś przestać, gdy tylko poczujesz ból lub charakterystyczne napięcie w stawie
  • Zwłaszcza na początku uważaj z tempem wykonywania niektórych ćwiczeń rozciągających. Ostrożność i spokój są zalecane.
  • Nie zapominaj o kontrolowaniu swojego oddechu. Ćwiczenia rozciągające powinny także pełnić funkcje relaksacyjne. Nigdy nie wstrzymuj oddechu w czasie ćwiczeń.
  • Ćwiczenia rozciągające nie powinny być wykonywane w sposób gwałtowny. Może to przyczynić się do powstania kontuzji jako, że mięśnie nie są przyzwyczajone do takiego wysiłku.

Brak komentarzy.

Zostaw komentarz

You must be logged in to post a comment.