W jaki sposób szybko wypracować formę godną mistrza?


http://www.gsk.com.pl/produkty/buderhin.html

Niezależnie od tego, czy trenujemy przygotowując się do maratonu, czy chcemy po prostu poprawić swój wygląd, na ogół zależy nam na osiągnięciu możliwie szybkich efektów. To pragnienie wykorzystywane jest przez wielu ludzi w reklamach obiecujących osiągnięcie błyskawicznego efektu przy minimalnym zaangażowaniu i niskiej cenie. Być może poniższe porady nie są szczególnie odkrywcze, ale czytając kolejne doniesienia o „cudownych lekach” na powrót do formy często zapominamy o najprostszych receptach.

  1. Zatrudnij osobistego trenera

    Stosując ten sam program treningowy dzień po dniu, tydzień po tygodniu, miesiąc po miesiącu łatwo możemy ulec znudzeniu. Czasami obiektywna rada znawcy może przewrócić nasze nastawienie do góry nogami. Osoba z zewnątrz jest w stanie obiektywnie spojrzeć na wykonywany przez nas trening.

  2. Wypoczywaj!

    Wypoczynek to często pomijany element programu treningowego. Należy jednak pamiętać, że jest on równie istotny, jak wysiłek fizyczny. Po zwiększonym wysiłku, wypoczywając za każdym razem wracasz większy, silniejszy i szybszy. Zwłaszcza, gdy na początku planujesz swój trening musisz pamiętać o czasie przeznaczonym na trening.

  3. Szukaj zewnętrznego wsparcia

    Zewnętrzne wsparcie, czy rywalizacja z kolegami i najbliższymi może mieć pozytywny wpływ na nasze samopoczucie. Pamiętaj jednak, by realizować ustalony przez siebie plan ćwiczeń. Jeżeli musisz coś zrobić, a twój kolega wpadnie, by napić się piwa lub wyciągnąć cię na miasto, musisz umieć powiedzieć „nie”. Nadmierna rywalizacja z drugiej strony może doprowadzić do przetrenowania i zwiększenia ryzyka urazu. Pamiętaj: najważniejsze to realizować plan i wsłuchiwać się w sygnały płynące z twojego ciała.

  4. Wsłuchuj się w sygnały płynące z twojego ciała.

    Efektywny trening wymaga, by postępować zgodnie z ustalonym wcześniej planem. Jeżeli jesteś zmęczony, zestresowany lub masz kontuzję, to warto zatrzymać się i zastanowić dlaczego tak się dzieje. Niektóre sygnały (np. zwiększony rytm bicia serca) wymagają tylko chwilowej przerwy, inne (jak np. przedłużający się ból w kolanie) – są oznaką nadciągających kłopotów.

  5. Trening siłowy

    Trening siłowy to jeden z najszybszych sposobów na poprawę ogólnej kondycji fizycznej. Kilka sesji podnoszenia ciężarów w każdym tygodniu dodaje sił i zmniejsza ryzyko wystąpienia kontuzji.

  6. Trening crossowy

    To forma treningu łącząca ćwiczenie na wolnych ciężarach z ćwiczeniami stabilizującymi i równoważnymi. Nie tylko pozwala na rozwinięcie ogólnej kondycji, ale także daje mięśniom czas na wypoczynek i regenerację.

  7. Trening interwałowy

    Trening interwałowy to jedna z najpopularniejszych form aktywności fizycznej. Pokrótce, w treningu tego typu chodzi o łączenie krótkich intensywnych zrywów z powolnym i ciągłym wysiłkiem. Zastosowany z głową pozwala także na ograniczenie ryzyka kontuzji lub przetrenowania powiązanego z powtarzalnym zestawem ćwiczeń.

Brak komentarzy.

Zostaw komentarz

You must be logged in to post a comment.